wtorek, 13 grudzień 2016 00:23

Czerwiec u Tygrysków

Napisała

 

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

 

 

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

 

Nauczycielki w grupie "Tygrysków":

Anna Hoppe: poniedziałek 8.00-15.30                                Ewa Wojcieszak: wtorek    11.30-15.30              Agata Jankowska j.angielski:  wtorek    12.00-12.30

                 wtorek        8.00-11.30                                                       czwartek 11.30-15.30                                                     czwartek 12.00-12.30

                 środa          8.00-15.30

                 czwartek     8.00-11.30

                 piątek         8.00-15.30

Asystentka nauczyciela Barbara Michalska 8.30-16.30

 
Przypominamy o działaniu platformy służącej komunikacji rodziców z nauczycielkami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 


Kontynuując przedszkolną tradycję, zapraszamy chętnych Rodziców (ale nie tylko), do "spotkań z bajką"- w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom. 

Mama, tata, dziadek, babka
wujek, ciocia, czy sąsiadka...
Kto dziś bajki czytać lubi
niechaj bardzo się tym chlubi-
krótkie i długie, mądre i "w dechę"
aby dzieciaczki miały uciechę. 
Więc kto jest chętny- to zapraszamy,
bajek, bajeczek dziś posłuchamy... :)

 

 

Ważne Daty!!!

5 czerwiec 2019 godz. 09:30 - „I TY MOŻESZ ZOSTAĆ OLIMPIJCZYKIEM”. Spartakiada sportowa dla dzieci o różnych potrzebach edukacyjnych organizowana we współpracy z Przedszkolem nr 81 z oddziałami integracyjnymi. Spartakiada odbędzie się na terenie naszego ogrodu przedszkolnego. Chatkę Puchatka reprezentować będzie grupa „Tygrysków”. 

6 czerwiec 2019 godz. 09:00 - POGADANKA DLA DZIECI NA TEMAT BEZPIECZEŃSTWA NAD WODĄ, której organizatorem jest Rada Rodziców działająca przy naszym Przedszkolu. Do Przedszkola przyjedzie ratownik wodny wraz ze sprzętem ratowniczym, zajęcia odbędą się w ogrodzie.

11 czerwiec 2019 godz. 09:00 - ŚWIĘTO BAJKI W „CHATCE PUCHATKA”. Dzieci z grupy "Wiewiórek" zapraszają swoich kolegów do obejrzenia spektaklu pt.: "Czerwony Kapturek".

12 czerwiec 2019 godz. 10:00 - UDZIAŁ DZIECI Z GRUPY "TYGRYSKÓW" W MIĘDZYPRZEDSZKOLNEJ OLIMPIADZIE SPORTOWEJ POD HASŁEM "SPORTOWO I KOLOROWO". Organizatorem imprezy jest Przedszkole nr 41 "Wesoła Stacyjka" we współpracy z Akademią Reissa, miejscem - boisko sportowe w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 przy ul. Łozowej 77. Prosimy o ubranie dzieci w strój sportowy.

18 czerwiec 2019 godz. 17:00 - ZAKOŃCZENIE ROKU W GRUPIE „TYGRYSKÓW”.

26 czerwiec 2019 godz. 09:00 - WIZYTA W PRZEDSZKOLU STRAŻNIKÓW MIEJSKICH. Pogadanka dla dzieci na temat „Bezpiecznych wakacji”.

 

 

Piosenki i wiersze do nauki

 
"Pożegnanie" - piosenka

1. Żegnamy się z przedszkolem, salami, z zabawkami.
A z największym żalem z naszymi paniami.

Ref.: Zaraz po wakacjach będziemy już w szkole
w myślach nam zostanie przedszkole wesołe/ 2x

2. To droga do przedszkola, to drzewo, ławka, brama
W drzwiach przedszkola stoi pani ukochana.

Ref.: Zaraz po wakacjach będziemy już w szkole
w myślach nam zostanie przedszkole wesołe/ 2x

3. Różne wydarzenia z życia przedszkolnego,
wspomnienia zostaną w sercach u każdego.

Ref.: Zaraz po wakacjach będziemy już w szkole
w myślach nam zostanie przedszkole wesołe/ 2x

 
"Wakacyjne rady" - wiersz

Głowa nie jest od parady
służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
- idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!

 

"Zabawkowe zoo" - piosenka

1. W zoo jest zwierzątek wiele,
sami nasi przyjaciele,
a choć lew ma groźną paszcze,
każdy chętnie lwa pogłaszcze!

Ref.: Mówi do mnie każdy zwierz:
baw się ze mną, kiedy chcesz,
w zabawkowym zoo.
W zabawkowym zoo,
baw się ze mną, kiedy chcesz!

2. Słonie z gumy, lew pluszowy,
foka, pingwin plastikowy,
tygrys z włóczki, struś drewniany
i smok z chińskiej porcelany!

Ref.: Mówi do mnie każdy zwierz:...

3. Nikt nikogo się nie boi,
przy tygrysie małpa stoi,
lampart, gepard i pantera
z antylopą nie zadziera!

Ref.: Mówi do mnie każdy zwierz:...

 

"Moja wesoła rodzinka" - piosenka

1. My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!

Ref. Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

2. Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!

Ref. Mama, tata, siostra, brat...

3. Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!

Ref. Mama, tata, siostra, brat...

4. Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!

Ref. Mama, tata, siostra, brat...

5. Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!

Ref. Mama, tata, siostra, brat...

 
"W świecie baśni"

1. Za bramami sennych marzeń,
w świecie baśni i bajeczek,
spotkasz elfy, gnomy, skrzaty,
jest tu także stwór kudłaty.

2. Kto do świata baśni wejdzie,
ten nieprędko zechce wrócić.
Jest możliwe wszystko tutaj -
czary-mary i kot w butach!

3. Więc gdy dosyć masz już nudy,
masz dziś chęć, by fantazjować -
przymknij oczy i posłuchaj,
co baśń szepcze ci do ucha...

 

"Różne są zwyczaje" - wierszyk

Od biegunów po Saharę
ludzie o swe zęby dbają,
lecz niekiedy dziwnych rzeczy
do ich mycia używają.
Ja, choć wolę moją pastę,
mój kubeczek i szczoteczkę,
o zwyczajach w innych krajach
chętnie dowiem się troszeczkę.

 

"Bal u Bociana" - piosenka

Pośród traw wielka wrzawa!
Żabi rechot wieści niesie w dal,
że nad wodą dziś zabawa:
bocian prosi wszystkich na swój bal.

Goście przyszli wystrojeni,
każdy poloneza tańczyć chce.
Bocian pląsa najedzony -
Żadna żabka go nie boi się./x2

 

"Zielony Dinek" - piosenka

1. Żył dinozaur, mały Dinek,
co przyjaciół miał w przedszkolu,
chodzi z nami na wycieczki,
czasem w lesie, w parku, w polu.

Ref. Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!

2. Raz się wybrał na wakacje -
zaraz pociąg szybko ruszy,
a w wagonie pech – palący,
zmienić miejsce Dinek musi.

Ref. Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!

 

"Wielkanoc" - piosenka

Ref. Wielkanoc, Wielkanoc - wielka jest ta noc.
Wielkanoc, Wielkanoc - cudów kryje moc!

1. Ta noc jest inne - inna niż zazwyczaj.
Ta noc jest piękna, wielka, tajemnicza.
Po niej nastaje poranek radosny,
cieszy go słońce i kolory wiosny.

Ref. Wielkanoc, Wielkanoc - wielka jest ta noc.
Wielkanoc, Wielkanoc - cudów kryje moc!

2. W koszyczku leżą jajka malowane,
obok cichutko śpi biały baranek,
żółty kurczaczek główkę swą ułożył
na baziach - kotkach i listeczkach brzozy.

Ref. Wielkanoc, Wielkanoc - wielka jest ta noc.
Wielkanoc, Wielkanoc - cudów kryje moc!

 

"Marzec Czarodziej" - piosenka

1. Chodzi Marzec Czarodziej
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
I już pączki na patyku
I już trawka na śnieżniku.
Och, ten Marzec Czarodziej!

2. Chodzi Marzec Czarodziej
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie kotki
Och, ten Marzec Czarodziej!

3. Chodzi Marzec Czarodziej
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Przez kałuże skaczą kaczki,
żółte kaczki-przedszkolaczki
Och, ten Marzec Czarodziej!

 

"MOJA PLANETA" - piosenka

1. Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi,
Moja planeta nie ma ceny.
Moja planeta jest rano niewyspana,
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.
Moja planeta nie spadła tu z księżyca,
Moja planeta to tajemnica.
Moja planeta raz zimna raz przegrzana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.

Ref. SOS - to Ziemia woła ludzi,
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić.
SOS - ratujmy siebie sami,
SOS - do siebie wysyłamy.

2. Moja planeta miłości się nie boi,
Moja planeta broń rozbroi.
Moja planeta zna dobre obyczaje,
Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje.

Ref. SOS - to Ziemia woła ludzi...

(SOS! SOS! SOS!)
Tak to prawda
Ziemia była cierpliwa
Ale teraz musi
Teraz musi być żywa

Ref. SOS - to Ziemia woła ludzi...x2

(SOS! SOS! SOS! ... )

 

"Co z tym smogiem?" - wiersz

Gdy ktoś spyta: „co z tym smogiem?”
Zaraz wielkie oczy robię,
Wiedzą nawet małe dzieci,
By nie palić w piecu śmieci.
Do przedszkola pieszo chodzę,
Chociaż dużo aut na drodze,
Wolę życie w nowym stylu
I nie lubię wdychać pyłu!

 

"Krakowiaczek - przedszkolaczek" - piosenka

Hejże przedszkolaki,
tańczmy krakowiaka,
będzie to zabawa,
oj nie byle jaka.
Czapka rogatywka,
przy niej pióra pawie,
niechaj wszyscy tańczą
na naszej zabawie.

Czapka rogatywka,
przy niej pióra pawie,
niechaj wszyscy tańczą
na naszej zabawie.

Smok wawelski tańczy
z odważnym szewczykiem,
Król Krak ze strażakiem
oraz z Lajkonikiem.
Piękna to zabawa,
oj nie byle jaka,
kiedy przedszkolaki
tańczą krakowiaka.

Piękna to zabawa,
oj nie byle jaka,
kiedy przedszkolaki
tańczą krakowiaka.

 

"Praczki" - piosenka

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Tak piorą, tak piorą przez cały długi dzień.
Tak piorą, tak piorą przez cały długi dzień.

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Wieszają, wieszają przez cały długi dzień.
Wieszają, wieszają przez cały długi dzień.

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Prasują, prasują przez cały boży dzień.
Prasują, prasują przez cały boży dzień.

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Składają, składają przez cały boży dzień.
Składają, składają przez cały boży dzień.

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Tańcują, tańcują przez cały boży dzień.
Tańcują, tańcują przez cały boży dzień.
Maglują, maglują przez cały boży dzień.

 

„Kochamy Was” - piosenka

1. Czy wy wiecie, moi mili, czy wy wiecie ile babć i dziadków jest na całym świecie?
Właśnie wielkie święto, dzisiaj, swoje mają – więc wnuczęta im piosenkę śpiewać chcą:

Ref.: Kochamy Was, kochamy całym sercem i radości chcemy dać Wam jak najwięcej.
Nasze buzie uśmiechnięte niech życzenia ślą przepiękne:
„Żyj Babuniu, żyj Dziadziuniu latek sto”.

2. Babcia bardzo często mamę zastępuje. Zamiast taty dziadek wnukiem się zajmuje.
Bo rodzice cały dzień spędzają w pracy – babcia, dziadek, za to zawsze mają czas.

Ref.: Kochamy Was...

3. Babcia z dziadkiem czas nam ciągle umilają. Zawsze dla nas niespodzianek wiele mają.
Dziś w piosence miłość wielką wyrażamy – głośno teraz podziękować chcemy Wam.

Ref.:Kochamy Was...

 

„Niech nam żyją” - piosenka

1. Niech nam żyją nasze Babcie i Dziadkowie też,
bo bez nich jest świat markotny, o czym dobrze wiesz.

Ref.: Dlatego kochajmy, szanujmy ich i z serca życzenia składajmy, by w radości i szczęściu płynął im czas, i byli podporą w życiu dla nas.

2. Niech też wiedzą, że wnuczęta bardzo wdzięczne są
i w podzięce te życzenia Babciom, Dziadkom ślą.

Ref.: Dlatego kochajmy...

 

"Babuniu, Dziadziuniu" - wiersz

Babuniu, Dziadziuniu – w dniu Waszego święta
życzenia składają Wam wszystkie wnuczęta.

Wy zawsze wszystko najlepiej wiecie.
Smutno by było bez Was na świecie.

Uczycie kochać, być dobrym, uczciwym,
życzliwym, uczynnym, ciepłym i wrażliwym.

Bardzo, ach, bardzo Was za to kochamy
i piękną piosenkę teraz zaśpiewamy.

 

"Śniegowy bałwanek" - piosenka

1. Wielka radość dla dzieciarni
wziąć marchewkę ze spiżarni,
węgiel czarny, stary garnek mama da.
Będzie awantura przykra
bo dozorcy miotła znikła,
tylko dzieci dobrze wiedzą, kto ją ma.

Ref.: Ulepimy bałwana, śniegowego bałwana,
czekaliśmy tu na niego cały rok.
Ulepimy bałwana, śniegowego bałwana,
tak ulepić to potrafi mało kto.

2. Stoi bałwan osowiały,
w głowę gniecie garnek mały,
miotłę trzyma poczciwina, cały dzień.
Chciałby tak, jak wszystkie dzieci
bałwankowe kule lepić,
z kolegami na podwórzu bawić się.

Ref.: Ulepimy bałwana...

 

"Biała Pani Zima" - piosenka

Biała Pani Zima otuliła świat,
Sople wywiesiła, zamroziła staw,
Śnieg zasypał lasy pola,
Cisza, cisza dookoła
Milczy nawet ptak, milczy nawet ptak./x2

Przyjdą przedszkolaki w ten zimowy czas,
Żeby słuchać mroźnej zimy i podziwiać świat
Rzucą trochę ziarna, ptaszkom na śniadanie,
Sarnom sianko, a zajączek marchewkę dostanie,
Potem z górki na saneczkach będą zjeżdżać dzieci,
W lesie zima, lecz w serduszkach słoneczko zaświeci!/x2

 

"Święta darem są dla ludzi" - wiersz

Święta darem są dla ludzi
Jeśli zechcą serca zbudzić.
Ważne jest obdarowanie
Co chcę dać, nie - co dostanę.

Miło dawać jest prezenty
Każdy wtedy uśmiechnięty.
Wierszyk, piernik lub rysunek
Każdy prezent zrobić umie.

Święta darem są dla ludzi
Jeśli uśmiech jest na buzi.
Jeśli wszyscy się radują
I szacunek okazują.

 

„Maleńka przyszła Miłość” - piosenka

1. Do naszych serc, do wszystkich serc uśpionych
dziś zabrzmiał dzwon; już człowiek obudzony,
bo nadszedł czas i Dziecię się zrodziło,
a razem z Nim Maleńka przyszła Miłość.

Ref.: Maleńka Miłość w żłobie śpi,
Maleńka Miłość przy Matce Świętej;
dziś cała ziemia i niebo lśni
dla tej Miłości Maleńkiej./x2

2. Porzućmy zło, przestańmy złem się bawić
i czystą łzą spróbujmy serce zbawić.
Już nadszedł czas, już Dziecię się zbudziło,
a razem z nim Maleńka przyszła Miłość.

Ref.: Maleńka Miłość zbawi Świat,
Maleńką Miłość chrońmy z lękiem.
Dziś ziemia drży i niebo drży
od tej Miłości Maleńkiej./x2

 

"Rozśpiewały się obłoki" - piosenka

1. Uśmiechnęła się noc od zachodu,
srebro gwiazd rozsypała na niebo.
Już błękitny anielski korowód
idzie w świat z betlejemską kolędą.

Ref.: Rozśpiewały się obłoki, roztańczyły.
Zaiskrzyły wszystkie gwiazdy, rozdzwoniły.
Rozpadały się śniegowe płatki
dla Dzieciątka Maleńkiego i dla Matki.

2. Uśmiechnęła się Matka do Syna:
„Byłeś ludziom potrzebny Syneczku.
Gdy wymówią ze łzą: „Moja wina.”,
Ty przebaczysz im w swoim sercu”.

Ref. Rozśpiewały się...

 

"Szczeniak" - wiersz

W gąszczu szczawi we Wrzeszczu
klaszczą kleszcze na deszczu,
szczeka szczeniak w Szczuczynie,
szepcze szczygieł w szczelinie,
piszczy pszczoła pod Pszczyną,
świszcze świerszcz pod leszczyną,
a trzy pliszki i liszka
taszczą płaszcze w Szypliszkach.

 

 „Geometryczny wąż” - piosenka

1. Sunie wąż wśród traw...
Cóż za dziwny gad.
Skóra jego nie łuskami,
lecz pokryta figurami!

Ref : la, la, la, la, la - koła!
la, la, la, la, la - trójkąty!
la, la, la, la, la - kwadraty!
la, la, la, la, la - prostokąty!

2. Sunie wąż wśród traw...
Cóż za dziwny gad.
Zamiast tak jak węże syczeć,
woli bardzo głośno krzyczeć!

Ref : la, la, la, la, la - koła!...

3. Sunie wąż wśród traw...
Cóż za dziwny gad.
Wygląd jego fantastyczny,
bo to wąż geometryczny!

Ref : la, la, la, la, la - koła!...

 

 "Mazurek Dąbrowskiego"

1.Jeszcze Polska nie zginęła,
kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
szablą odbierzemy.

Ref. Marsz, marsz, Dąbrowski,
z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
złączym się z narodem. x2

2.Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
jak zwyciężać mamy.

Ref. Marsz, marsz, Dąbrowski...,

3.Jak Czarniecki do Poznania
po szwedzkim zaborze,
dla ojczyzny ratowania
wrócim się przez morze.

Ref. Marsz, marsz, Dąbrowski..,

4.Już tam ojciec do swej Basi
mówi zapłakany:
"Słuchaj jeno, pono nasi
biją w tarabany."

Ref. Marsz, marsz, Dąbrowski...

 

"Przybyli ułani pod okienko" - piosenka

Przybyli ułani pod okienko, (bis)
Pukają, wołają: "puść panienko! "(bis)

"O Jezu, a cóż to za wojacy?"
"Otwieraj! Nie bój się to czwartacy!"

Przyszliśmy napoić nasze konie,
Za nami piechoty pełne błonie."

 

"Jarzębina" - piosenka

1. Już lato odeszło i kwiaty przekwitły,
A jeszcze coś w słońcu się mieni.
To w polu i w lesie czerwienią się, spójrzcie,
Korale, korale jesieni.

Ref.: Idzie lasem pani jesień,
Jarzębinę w koszu niesie.
Daj korali nam troszeczkę,
Nawleczemy na niteczkę.

2. Włożymy korale, korale czerwone
I biegać będziemy po lesie.
Będziemy śpiewali piosenkę jesienną.
Niech echo daleko ją niesie.

Ref.: Idzie lasem pani jesień,
Jarzębinę w koszu niesie.
Daj korali nam troszeczkę,
Nawleczemy na niteczkę.

 
"Hartuj ciało" - piosenka

1. W zdrowym ciele zdrowy duch,
a dla ducha dobry ruch.
Siła, sprawność i odwaga
nie przeszkadza lecz pomaga.
Życie jak bieg z przeszkodami
trudne może być czasami.

Ref. Zatem raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery,
raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery.

2. Hartuj ciało, hartuj ducha
od podeszwy aż do ucha.
Rower deska bieg na setkę,
ścieżka zdrowia, gra w kometkę.
Gdy rodzina się wygina,
to nie weźmie jej angina,
a jak dziadek nie da rady
niech wykona dwa przysiady.

Ref. Zatem raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery,
raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery.

 

"Jesień" - piosenka

1. Odrobina złota i trochę czerwieni,
żółty i brązowy – kolory jesieni. /x2

Pośród tych kolorów, pośród suchych liści –
szur, szur, idzie Jesień, wiatr w drzewach szeleści. /2x

2. Deszczu czasem wiele, słońca odrobina,
kasztany spadają – jesień się zaczyna. /x2

We mgle oraz w słocie, po kałużach sennych –
chlap, chlap, idzie Jesień, dzwoni deszcz jesienny. /2x

3. W kolorowym sadzie jesienna muzyka...
Czas gruszki i jabłka zebrać do koszyka. /x2

Soczyste, pachnące w słońcu dojrzewają.
Hop, hop, idzie jesień, owoce spadają. /x2

 

"Pamiątki z wakacji" - piosenka

1. Skąd te śmiechy, skąd te piski?
To plecaki i walizki
Zgromadziły się na stacji,
bo już wracać czas z wakacji.
Były w górach i nad morzem,
Żeglowały po jeziorze,
Odwiedzały każdy kątek,
Teraz wiozą moc pamiątek.

Ref.: Muszelki, bursztyny, z kory łódeczki,
kamyki i szyszki, śmieszne kubeczki.
Latawce bez sznurka, wędki składane
koszulki ze zdjęciem, piłki dmuchane.

2. Wszyscy dobrze wiedzą o tym,
że najmilsze są powroty.
A radości więcej mamy,
gdy jedziemy z pamiątkami.
Położymy je w szufladach,
będą chętnie opowiadać
o słoneczku, plaży, lesie,
kiedy przyjdzie słotna jesień.

Ref.: Muszelki, bursztyny……

 

„Jestem Polakiem” - piosenka

Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajna i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

1. Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojada nią by poznać kraj.
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas.

Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem...

2. Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok.

Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem...

3. Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest.
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc.

Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem...

4. Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas.
Podróż skończymy w Gdańsku
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat.

Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem... /2x

 

"Poznań - moje miasto" - piosenka

1. Piękne domy, osiedla i ulice
rzeka Warta jak wstążka się wije
o zabytkach ciekawe tajemnice
chcę poznawać, bo tutaj żyję.

Ref.: Poznań, to moje miasto,
Poznań, to jest mój świat,
Poznań, poznawać warto,
bo jest tego wart.

2. W centrum zamek zachęca do zwiedzania
a katedra z zieleni się wyłania,
o dwunastej dwa małe koziołki,
na ratuszu bodą się.

Ref.: Poznań, to moje miasto......

 

"O przechodzeniu przez ulicę" - piosenka

1. Zanim ulicę przekroczysz,
otwórz szeroko swe oczy,
bo to bardzo ważna jest rzecz
by się na baczności wciąż mieć.

Najpierw w lewo, w prawo potem,
jeszcze w lewo spójrz z powrotem,
jeśli droga jest wolna już,
swe kroki pewnie skieruj w przód.

2. Sprawa jest o tyle łatwa,
jeśli są na przejściu światła,
one drogę pokazują,
czy przechodzić informują.

Gdy zielone sygnał dało,
wnet przed siebie ruszaj śmiało,
lecz czerwone daje znać,
że nadal w miejscu musisz stać.

 

"Przez ulicę mały krok" - wiersz

By nie było katastrofy,
zapamiętaj proste strofy:
Nim na jezdnię zrobisz krok,
wytęż swój sokoli wzrok:
w lewo, w prawo,
w lewo - brawo!
Gdy jest pusto wskakuj żwawo!
Trampki masz czy adidasy,
przechodź tylko tam gdzie pasy.
Bo po zebrze kroczy pieszy,
nawet gdy się bardzo spieszy.

 
  1. Sytuacja w grupie po I półroczu:

Co dzieci potrafią?

 

Co im sprawia radość, zadowolenie, satysfakcję?

 

Jakie są ich problemy?

 

- wykonywać czynności samoobsługowe (mycie rąk i zębów, korzystanie z toalety), dbać o porządek w łazience przedszkolnej

- samodzielnie ubierać się i rozbierać w szatni, ubierać się stosowanie do pogody, dbać o porządek w szatni, odkładać swoje rzeczy w wyznaczone miejsce

-samodzielnie zjeść posiłek, posługiwać się sztućcami (łyżką, widelcem i nożem)

-dbać o porządek w sali i na terenie ogrodu przedszkolnego

-wywiązywać się z zadań „dyżurnego” – potrafią nakrywać do stołu, sprzątać po skończonym posiłku

-pomagać sobie wzajemnie w prostych czynnościach (w sprzątaniu, odkładaniu zabawek na miejsce, w ubieraniu się itp.)

-bezpiecznie poruszać się po drodze w trakcie wycieczek, dzieci wiedzą kiedy i w którym miejscu należy przejść przez jezdnię, wiedzą, że nie wolno im oddalać się od grupy

-zachować się odpowiednio i w bezpieczny sposób podczas podróży komunikacją miejską

- wykonać proste ćwiczenia ruchowe- naśladować i tworzyć „własne” ćwiczenia podczas zabaw

- potrafią reagować na sygnał słowny, przerwę w muzyce, jakikolwiek znak umowny podczas zabaw i gier ruchowych

- dostrzegać zmianę tempa, dynamiki, wysokości dźwięku w muzyce

- grać na wybranych instrumentach perkusyjnych

-odtwarzać proste rytmy, naśladować ruch w zabawie i śpiewie

- śpiewać piosenki, mówić wierszyki

- przełamywać lęk przed występami przed publicznością

-starannie pokolorować, pomalować obrazek, lepić z plasteliny, wycinać i kleić, korzystać z różnych materiałów plastycznych) oraz tworzyć wg własnego pomysłu

-samodzielnie, w sposób bezpieczny organizować sobie czas wolny, decydować o rodzaju zabaw swobodnych

-potrafią wymienić imiona swoich rodziców, opowiedzieć ( w większości), czym się zajmują, gdzie pracują

- potrafią podać nazwę kraju w którym mieszkają, rozpoznają symbole narodowe

- wyróżnić głoski w nagłosie i wygłosie

- rozpoznać i nazwać podstawowe litery

- kreślić wybrane litery i cyfry na gładkiej kartce papieru

- dostrzegać różnice między obrazkami

- znajdują takie same elementy, obrazki

- składać obrazek z kilku elementów, układać puzzle

- określić położenie przedmiotów w przestrzeni

- przeliczać na konkretach do 10 i więcej

- określić ciężar przedmiotów

- klasyfikować przedmioty wg kształtu, koloru, przeznaczenia

- określić miejsce przedmiotów w szeregu

- wymienić dni tygodnia, określić aktualną porę roku

-opowiadać o tym, co je interesuje, nawiązywać rozmowy na dany temat, wypowiadać się w sposób przemyślany i stosować dłuższe wypowiedzi

-realizować polecenia, zadania stawiane przez nauczyciela, w większości pracować w skupieniu podczas zajęć dydaktycznych - na dywanie i przy stolikach

- śpiewać proste piosenki w języku angielskim, reagować na proste polecenia

- pełnienie roli dyżurnego, chęć   pomagania innym np. podczas sprzątania sali lub przygotowywania pomocy do zajęć; świadomość „bycia potrzebnym”

- wykonywanie czynności porządkowych na terenie ogrodu przedszkolnego, pomaganie paniom lub panu dbającemu o teren wokół przedszkola

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych, logicznych

- wykonywanie prac plastycznych, rysowanie, wycinanie, klejenie, malowanie, tworzenie z różnego rodzaju materiałów

- samodzielne tworzenie konstrukcji z klocków, układanie puzzli, układanek; dzielenie się – poprzez opowiadanie - z nauczycielkami stworzoną przez siebie pracą

- wykonywanie prezentów i niespodzianek dla bliskich, kolegów/koleżanek oraz Pań

- przebywanie w przedszkolu i zabawy z rówieśnikami

- pomaganie zwierzętom, obserwowanie przyrody i dbanie o nią

- obserwowanie i branie udziału w zabawach badawczych, samodzielne „doświadczanie”

- słuchanie bajek, opowiadań, oglądanie i czynny udział w zabawach teatralnych

- słuchanie muzyki, tworzenie układów tanecznych, granie na instrumentach muzycznych

- udział w zabawach ruchowych, tanecznych organizowanych przez nauczyciela oraz samodzielnie

- zabawy w ogrodzie przedszkolnych, zwłaszcza granie w piłkę na nowopowstałym boisku sportowym

- przygotowywanie występów, przedstawień dla bliskich

- wycieczki komunikacją miejską, autokarowe, wycieczki piesze (spacery)

- udział w organizowanych w przedszkolu imprezach

- codzienne rozmowy z nauczycielami, chęć dzielenia się swoimi przeżyciami, spostrzeżeniami

- otrzymywanie nagród i pochwał

-pomaganie najmłodszym koleżankom lub kolegom, np. w łazience przedszkolnej, w szatni

-mówienie umiarkowanym głosem w trakcie wspólnych zabaw, pobytu np. łazience czy w szatni

-kilkoro dzieci ma trudności z opanowaniem umiejętności spokojnego, cierpliwego słuchania, kiedy inni mówią

-kilkoro dzieci ma trudności z umiejętnością przyjmowania porażki

-kilkoro dzieci ma problemy logopedyczne

 

2. Wnioski wynikające z dokumentacji pedagogicznej – ARKUSZY POTRZEB I KOMPETENCJI

Rozwój fizyczny i motoryczny:

- wszystkie dzieci samodzielnie korzystają z toalety, poprawnie myją i wycierają ręce, potrafią umyć zęby

- dzieci wykonują czynności samoobsługowe: ubieranie się i rozbieranie, zapinanie guzików, zamka, zakładania butów, samodzielnie ubierania się do zajęć ruchowych

- wszystkie dzieci potrafią samodzielnie spożywać posiłki, większość potrafi nakrywać do stołu, sprzątać po skończonym posiłku, prawidłowo posługują się sztućcami

- większość dzieci chętnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, w większości wykonują je poprawnie i znają podstawowe formy ustawień

- dzieci potrafią budować i konstruować z klocków, tworzyć z różnych materiałów

- wszystkie dzieci potrafią prawidłowo trzymać narzędzie pisarskie

- większość dzieci sprawnie rysuje, lepi, wycina, stosuje odpowiedni nacisk na kartkę podczas rysowania i pisanie znaków i kształtów

 

Rozwój emocjonalno – społeczny:

- zdecydowana większość dzieci rozpoznaje emocje swoje i innych i w większości potrafią poradzić sobie z przeżywaniem ich

- w większości stosują się do poleceń nauczyciela, przestrzegają zasad i norm jakie obowiązują w grupie

- przejawiają zrozumienie dla potrzeb ludzi i zwierząt

- odczuwają przynależność do różnych grup, np. grup dziewczynek, chłopców, grupy rówieśniczej itp.

- potrafią posługiwać się swoim imieniem i nazwiskiem oraz wymienić imiona swoich rodziców i bliskich

- znaczna część dzieci używa zwrotów grzecznościowych podczas różnych sytuacji w ciągu dnia

- potrafią komunikować się w sposób werbalny jak i niewerbalny z dorosłymi i rówieśnikami, chętnie nawiązują dialog

- nie wszystkie dzieci posługują się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mają problem z płynnym, rytmicznym i wyraźnym mówieniem oraz posługiwania się umiarkowanym głosem, część dzieci uczęszcza na zajęcia logopedyczne

- większość dzieci potrafi przyjąć konsekwencje swojego zachowania i przeprosić za nie

- dzieci potrafią wykonać przydzielone im obowiązki, np. pełnią dyżur

- potrafią nazwać swoją ojczyznę, znają symbole narodowe

 

Rozwój procesów poznawczych i intelektualnych:

- znaczna większość dzieci potrafi odpowiedzieć na pytania, opowiedzieć o zdarzeniach z przedszkola, ułożyć historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności, rozwiązywać zagadki, recytować wierszyki

- duża część dzieci rozpoznaje podstawowe litery, rozróżnia głoski z nagłosie i wygłosie

- znaczna większość dzieci chętnie eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku; śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe, aktywnie słucha muzyki

- dzieci chętnie uczestniczą w zbiorowym muzykowaniu, prezentują swoje umiejętności podczas ważnych wydarzeń przedszkolnym, np. dzień babci i dziadka, jasełka itp.

- większość dzieci chętnie wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., kreśli wybrane znaki i kształty, samodzielnie tworzy z różnego rodzaju materiałów.

- dzieci potrafią wyodrębnić i nazwać poszczególne elementy obrazka, oraz wyjaśnić ich znaczenie

- większość dzieci potrafi rozpoznać podstawowe figury geometryczne, porównywać liczebności zbioru, klasyfikować przedmioty wg podanych cech, np. koloru, kształtu, itp., przeliczać elementy, określić ciężar i wielkość

- znaczna część dzieci potrafi określić położenie przedmiotu w przestrzeni

- duża część dzieci potrafi kreślić wybrane litery i cyfry na gładkiej kartce papieru, rysować po śladzie jednorącz i oburącz

- znaczna większość potrafi przeliczać na konkretach do 10 i podać liczbę elementów

- większość dzieci potrafi rozpoznać następstwa czasu, określić cechy charakterystyczne danej pory roku oraz przypisać zjawiska w nich występujące

- większość dzieci potrafi powiedzieć czym zajmują się przedstawiciele różnych zawodów, np. lekarz, fryzjer, sprzedawca itp.

- większość dzieci zna zakazy dotyczące środków chemicznych i lekarstw, zna zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, środki ostrożności w stosunku do ludzi i zwierząt, zna numery alarmowe.

- większość dzieci potrafi reagować na proste polecenia w języku obcym, śpiewa proste piosenki, mówi rymowanki, rozumie sens historyjek wspieranych obrazkami, rekwizytami.

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W CZERWCU W GRUPIE „TRYGRYSKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „WRAŻENIA I UCZUCIA”
  2. „ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE”
  3. „LATO”
  4. „WAKACJE”

Czas realizacji: 03.06. - 28.06.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez wprowadzenie znaku „-”

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania kontynentów na mapie

- tworzenie kolekcji zwierząt na podstawie mapy świata

- wdrażanie do samodzielnego poszukiwania informacji o zwierzętach w różnych źródłach (książki, ilustracje, albumy)

- poszerzanie zasobu słownictwa o pojęcia związane z pierwszą pomocą

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez wdrażanie do rozumienia żartów słownych i obrazkowych

- tworzenie kalendarza letniej pogody

- poznawanie cech charakterystycznych lata- rozpoznawanie i nazywanie niektórych zjawisk pogodowych, owadów, roślin, owoców i warzyw

- doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się w czasie przedstawienia, występu, koncertu muzycznego

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- doskonalenie umiejętności odróżniania emocji i podawania ich nazw

- doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć w niewerbalny sposób

- kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, empatii, komunikacji interpersonalnej

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach

- doskonalenie umiejętności różnicowania samogłosek i spółgłosek

- określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej

- doskonalenie umiejętności odróżniania świata fikcji od rzeczywistości

- kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez poruszanie się w przestrzeni wg instrukcji słownej

- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów

- ćwiczenie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie treści opowiadań ilustrowanych

- wspomaganie umiejętności matematycznych rytmicznych poprzez stosowanie nazw dni tygodnia

- doskonalenie umiejętności określania kierunków na kartce papieru

- rozwijanie wrażliwości estetycznej, muzycznej

- doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej

- wspomaganie rozwoju intelektualnego poprzez przyporządkowanie ilustracji usłyszanych dźwiękom

- wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez eksperymentowanie, sprawdzanie i weryfikowanie hipotez

- rozwijanie spostrzegania wzrokowego poprzez uzupełnianie ilustracji wg podanego wzoru

BUDOWANIE POSTAW

- kształtowanie odporności emocjonalnej

- pobudzanie wrażliwości i empatii

- poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po lesie

- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas kontaktu z nieznajomymi zwierzętami

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne życie i zdrowie w trakcie zabaw nad wodą, wakacji, w obcym mieście, itp.

- budowanie postawy świadomego uczestnika ruchu drogowego w trakcie spacerów i wycieczek poza teren przedszkola

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw

- zachęcania do aktywnego spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu

- utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się podczas burzy

- kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami malarskimi

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: happy – szczęśliwy, sad – smutny, proud – dumny, angry – rozzłoszczony, stork – bocian, elephant – słoń, giraffe – żyrafa, lion – lew, snake – wąż, lizard – jaszczurka, frog – żaba, a pirate – pirat, a pirate ship – statek piracki, a parrot – papuga, a telescope – luneta, a map – mapa, a pirate hat – czapka piracka, a pirate flag - flaga piracka, a treasure chest – skrzynia skarbów

Gry: Emotion and feelings game, How are they feeling now quiz, Memory game
Piosenki: „If you’re happy…”, „Let’s go to the zoo”, „The penguin dance”, „Baby shark song”

Zwroty: to the right – w prawo, to the left – w lewo, straight ahead – do przodu, go back – do tyłu, wim – płyń, jump – skacz, stang up – wstań, sit down – usiądź, turn around – obróć się

Zabawy: Mr Crocodile, „Find a…”, How is the weather like today, Point the…, Are you hungry little shark?, Shell scrabble, I spy with my little spy glass

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MAJU W GRUPIE „TRYGRYSKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „W KRAINIE MUZYKI”
  2. „TAJEMNICE KSIĄŻEK”
  3. „ŚWIĘTO MAMY I TATY”
  4. „AKADEMIA AQUAFRESH”

Czas realizacji: 06.05. - 31.05.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- nabywanie wiedzy na temat tańców z różnych stron świata

- doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się w czasie przedstawienia, występu, koncertu muzycznego

- nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej, rozumienia konieczności nie przeszkadzania innym

- rozwijanie kompetencji poznawczych i myślenia logicznego przez ukazanie procesu powstawania papieru

- wprowadzenie słownictwa określającego nazwy zawodów związanych z powstaniem książki: autor, redaktor, ilustrator, drukarz, wydawca, itp.

- rozwijanie kompetencji poznawczych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów

- rozwijanie wrażliwości emocjonalnej – obdarowywanie innych

- ukazanie różnic i podobieństw między biblioteką i księgarnią

utrwalenie nazewnictwa związanego z relacjami w rodzinie: rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, krewni, itp.

- rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy, integrowanie się z dziećmi z innych grup wiekowych poprzez udział w Dniu Dziecka organizowanym w przedszkolu

- utrwalanie wiedzy na temat konieczności dbania o higienę jamy ustnej, codziennym myciu zębów oraz regularnego odwiedzania dentysty

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez eksperymentowanie z rytmem i dźwiękami

- kształtowanie wrażliwości muzycznej i wyobraźni

- rozwijanie słuchu fonemowego poprzez tworzenie i odtwarzanie rytmów słuchowych zawierających nazwy określonych instrumentów muzycznych

- kształtowanie umiejętności odzwierciedlania tempa, dynamiki muzyki poprzez ruch taneczny

- kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez tworzenie zbiorów obiektów ze względu na określone cechy

- kształtowanie percepcji wzrokowej i myślenia matematycznego poprzez rozpoznawanie cyfr i liczb

- rozwijanie umiejętności matematycznych podczas zapisywania prostych działań arytmetycznych

- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez utrwalenie orientacji w schemacie ciała

- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez określanie lewej i prawej strony w przestrzeni w odniesieniu do własnego ciała i innych obiektów

- kształtowanie odporności emocjonalnej poprzez wypowiadania się na forum grupy

- poznawanie obrazu graficznego kolejnych liter: „H”, „h”, „F”, „f”, utrwalanie ich wyglądu i rozpoznawanie wśród innych

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach

- określanie głoski w nagłosie, wygłosie i śródgłosie danych słów

- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez uzupełnienia ilustracji wg podanego wzoru

- poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o skojarzenia ze słowem „mama”

- utrwalenie umiejętności opisywania postaci słowami, ruchem, gestem

- kształtowanie kompetencji językowych poprzez wypowiadanie się zdaniami złożonymi

- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez wyróżnianie elementów ilustracji z tła

- rozwijanie umiejętności wykonywania prac przestrzennych

BUDOWANIE POSTAW

- rozwijanie zainteresowań dźwiękami wydawanymi przez przedmioty inne niż typowe instrumenty

- rozwijanie zainteresowania muzyką na różne okazje

- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne samopoczucie i zdrowie

- utrwalenie informacji o sposobach dbania o bezpieczeństwo swoje i innych podczas różnych wydarzeń, uroczystości przedszkolnych

- pobudzanie wrażliwości i empatii

- wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny, grupy społecznej

- dziecko wie, jak należy zachować się w czasie przedstawienia, występu, koncertu muzycznego

- budowanie postaw prozdrowotnych – wskazywanie na konieczność dbania o higienę jamy ustnej

- rozwijanie poczucia współodpowiedzialności za wygląd najbliższego otoczenia: ogrodu przedszkolnego oraz własnej sali

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: music – muzyka, dance – taniec, guitar – gitara, piano – pianino, violin – skrzypce, trumpet - trąbka, drum – bęben, Monday – poniedziałek, Tuesday – wtorek, Wednesday – środa, Thursday – czwartek, Friday – piątek, Saturday – sobota , Sunday – niedziela, mummy - mama, daddy - tata, family - rodzina, I love You - kocham Cię, flowers - kwiaty, gift – prezent, tooth – ząb, teeth - zęby, brush - szczoteczka, paste - pasta, smile – uśmiech, dentist – dentysta, mug – kubek, healthy food – zdrowe jedzenie, unhealthy food – niezdrowe jedzenie

Piosenka: „The wheels on the bus”, „Clap, clap, stamp, stamp”, „My Family”, „Baby Shark”, „Wash Your face”, „Clean up!”

Zabawy: „I spy…”, „Roll the dice”, „Hidden caterpillar”, „True or Flase”, „Bingo”, „Knock, knock…”, „Who changed places?”

Opowiadania: The Very Hungry Caterpillar

Gry: „Memory game”, „What’s missing?”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W KWIETNIU W GRUPIE „TRYGRYSKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „PORZĄDKI W OGRODZIE”
  2. „CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”
  3. „WIELKANOC”
  4. „TYGRYSKI TO KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY”
  5. „POLSKA TO MÓJ DOM”

Czas realizacji: 01.04. - 03.05.2019

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- rozwijanie umiejętności obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie

- utrwalenie informacji o zmianach zachodzących wiosną w przyrodzie

- dziecko wzbogaca wiedzę nt. różnych źródeł dymów, rodzajów dymów oraz przyczyn wydobywania się dymów

- wzbogacenie wiadomości na temat zachowań zagrażających i sprzyjających zdrowiu

- utrwalenie informacji dotyczących tradycyjnych potraw wielkanocnych

- odkrywanie różnic między zwyczajami regionalnymi

- nabywanie wiedzy i umiejętności nt. dbania o najbliższe środowisko - niezaśmiecanie go, segregowanie odpadów, pielęgnowanie roślin, dbanie o zwierzęta, itp.

- nabywanie umiejętności odczytywania charakterystycznych punktów na mapie

- utrwalenie nazw miast leżących nad Wisłą

- utrwalenie informacji o Polsce jako kraju członkowskim Unii Europejskiej, poznanie hymnu i flagi wspólnotowej

- zapoznanie z niektórymi elementami kultury regionalnej związanymi z Wielkanocą

- kształcenie kompetencji językowych przez zapoznanie ze słowami pochodzącymi z języka kaszubskiego

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania symboli narodowych (flaga, godło, hymn)

- doskonalenie umiejętności ilustrowania ruchem opowieści

- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści

- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez podawanie nazw kierunków na kartce papieru

- ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej

- kształtowanie słuchu fonematycznego poprzez słuchanie i identyfikowanie dźwięków z otoczenia

- poznawanie obrazu graficznego kolejnych liter: „J”, „j”, „C”, „c”, utrwalanie ich wyglądu i rozpoznawanie wśród innych

- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez zapisywanie treści opowiadania w dostępny sposób

- rozwijanie umiejętności matematycznych przez sprawdzanie objętości płynów

- rozwijanie kompetencji matematycznych przez porządkowanie obiektów wg określonych cech

- rozwijanie kompetencji arytmetycznych przez wprowadzenie zapisu dodawania cyfr

- doskonalenie umiejętności przeliczania

- kształtowanie odporności emocjonalnej przez swobodne wypowiedzi na forum grupy

- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej przez zabawy ruchowe

- rozwijanie umiejętności wykonywania prac przestrzennych

BUDOWANIE POSTAW

- ukazanie skutków palenia papierosów oraz szkodliwości dymu papierosowego i jego wpływu na zdrowie nasze oraz naszych bliskich

- wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych

- doskonalenie umiejętności zachowania się przy stole i wdrażanie do właściwego podejmowania zaproszonych gości

- kształtowanie postawy proekologicznej, wskazywanie konieczności dbania o najbliższe otoczenie

- rozwijanie poczucia współodpowiedzialności za wygląd najbliższego otoczenia: ogrodu przedszkolnego oraz własnej sali

- rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności o posadzone rośliny

- kształtowanie zainteresowania kulturą polską

- rozwijanie zainteresowania przyrodą Polski

- rozwijanie postawy bycia patriotą – rozbudzanie miłości i szacunku do ojczyzny

- budowanie postaw prozdrowotnych - wskazywanie na konieczność dbania o zdrowy styl życia

- rozumienie konieczności przebywania na świeżym powietrzu i ubierania się stosownie do pogody

- dziecko wie, jak należy zachować się w czasie przedstawienia, występu, koncertu muzycznego


 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Słownictwo: spider – pająk, ladybird – biedronka, butterfl – motyl, leaf – liść, caterpillar – gąsienica, shapes – kształty, triangle – trójkąt, rectangle - prostokąt, oval - owal, and star – gwiazda, Easter – Wielkanoc, easter basket – koszyk wielkanocny, easter cake – babka wielkanocna, easter eggs – pisanki, bunny – zajączek, chick – kurczaczek, lamb – owieczka, red - czerwony, green - zielony, blue - niebieski, yellow - żółty, bottle - butelka, paper - papier, glass- szkło, plastic – plastik, power- prąd, vacuum – odkurzacz, computer – komputer, electricity – elektryczność, torch – latarka, television – telewizja, Poland – Polska, Country – kraj, flag – flaga, mountain – góra, sea – morze, lake – jezioro, forest – las.

Gry: Spring Bingo, Spring game, Shapes bingo, Happy Easter game, Easter Bingo game, Easter bunny

Piosenka „The shape song”, „Wag your tail”, „How’ s the weather today?”, „Jump, Run and Shout!”, „Hokey Pokey”

Zabawy: Hide and seek, Who took the Easter from the Happy Easter?, Who said that?, Point to a…, Simon says

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MARCU W GRUPIE „TYGRYSKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „W MARCU JAK W GARNCU
  2. „MAMO TATO - WOLĘ WODĘ!”
  3. „WITAJ, WIOSNO!”
  4. „SMOG NAS ZJE? O NIE!”

Czas realizacji: 04.03. - 29.03.2019

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- rozwijanie umiejętności odczytywania prognozy pogody

- nabywanie umiejętności arytmetycznych przez ćwiczenie zapisu dodawania cyfr

- nabywanie wiedzy na temat znaczenia wody dla organizmu i środowiska

- nabywanie wiedzy na temat charakterystycznych oznak nowej pory roku – wiosny

- utrwalenie informacji o kierunkach wędrówek ptaków

- zapoznanie ze zwyczajami dotyczącymi pożegnania zimy w różnych regionach Polski, kultywowanie tradycji w swoim regionie

- nabywanie wiedzy na temat roli drzew w przyrodzie

- utrwalanie wiedzy na temat warunków, jakie są niezbędne do życia roślin i zwierząt

- rozwijanie kompetencji językowych dzieci poprzez poznanie i stosowanie przysłów związanych z wiosną

- nabywanie wiedzy: jak można zmniejszać zagrożenie dla organizmu wynikające z istnienia smogu

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- doskonalenie umiejętności matematycznych – aspekt porządkowy liczb

- rozwijanie kompetencji matematycznych przez stosowanie liczebników głównych i porządkowych

- doskonalenie umiejętności klasyfikacji, porządkowania i przeliczania

- rozwijanie zainteresowań badawczych

- doskonalenie umiejętności matematycznych przez określanie objętości płynów

- doskonalenie umiejętności matematycznych przez określanie długości przedmiotów, mierzenie za pomocą dłoni, stóp, kroków

- poznawanie obrazu graficznego kolejnych liter: „W”, „w”, „G”, „G”, utrwalanie ich wyglądu i rozpoznawanie wśród innych

- rozwijanie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek w słowach

- rozwijanie sprawności grafomotorycznej

- rozwijanie poczucia rytmu

- doskonalenie umiejętności interpretowania muzyki ruchem

- kształtowanie wrażliwości estetycznej

- rozwijanie pamięci wzrokowej

- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej przez zabawy ruchowe

- wpojenie nawyku właściwego zachowania podczas dni z przekroczoną normą pyłów w powietrzu

BUDOWANIE POSTAW

- budowanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie

- promowanie zasad zdrowego trybu życia

- rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą

- rozwijanie postaw proekologicznych – dziecko wie, że należy oszczędzać wodę i zakręcać kran po umyciu rąk

- rozwijanie postawy bycia lokalnym patriotą – rozbudzanie miłości i szacunku do rodzinnego miasta, tradycji ludowych

- uświadamianie dzieciom wpływu zanieczyszczenia środowiska na jakość życia i zdrowie człowieka

- rozwijanie poszanowania postaw prospołecznych i dobra wspólnego podczas wycieczek do Teatru oraz do Muzeum Archeologicznego

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: jacket - kurtka, trousers - spodnie, cap - czapka, scarf - szalik, sweater – sweter, water - woda, drink - pić, eat - jeść, lake - jezioro, river - rzeka, rain – deszcz, sunny – słoneczny, cloudy – pochmurny, partly cloudy – częściowo pochmurne, rainbow – tęcza, hot – ciepło, cold – zimno, air – powietrze, pollution – zanieczyszczenie, oxygen – tlen, smoke – dym, factories – fabryki, vehicles – pojazdy, plants – rośliny, trees – drzewa

Gry: Fruit basket, Puzzles, Tornado game, Memory game

Piosenki: „The Shape Song”, „Rainbow song”, „Stop Pollution”

Zabawy: Hide and seek, Chinese whisper, Baba Jaga’s watching!, If you’re wearing…, Simon says, Jump to…

Film edukacyjny: „The life of water”, Air Pollution

Opowiadania/bajki: „Peppa Pig The Rainbow”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LUTYM W GRUPIE „TYGRYSKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „W DAWNYCH CZASACH”
  2. „BALE, BALE W KARNAWALE”
  3. „POZNAŃ TO MOJE MIASTO RODZINNE”
  4. „WYNALAZKI”

Czas realizacji: 04.02 - 01.03.2019

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- nabywanie wiedzy o niektórych zwyczajach karnawałowych na świecie

- poszerzanie wiedzy o zasobach kryjących się pod ziemią (węgiel, bursztyn, sól)

- poszerzanie wiedzy na temat złóż w Polsce

- poszerzanie wiedzy o pracy archeologa i paleontologa

- zdobywanie informacji dotyczących dinozaurów, przodków człowieka i starożytnych cywilizacji

- rozwijanie zainteresowania wynalazkami technologicznymi

- poszerzanie wiedzy na temat sposobu działania radia, telewizora i telefonu

- poznawanie nieznanych legend o Poznaniu

- nabywanie wiedzy na temat miasta Poznania oraz związanych z nim zwyczajów i symboli

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- poznanie obrazu graficznego liter i utrwalenie pisania: N, n; P, p

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania liczby 10

- rozwijanie umiejętności matematycznych przez mierzenie długości

- rozwijanie umiejętności ważenia przedmiotów

- rozwijanie umiejętności porównywania zbiorów

- doskonalenie umiejętności orientowania się na kartce papieru

- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo wzrokowej przez zabawy taneczne, ruchowe

- kształtowanie słuchu fonematycznego przez określanie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej

- rozwijanie słuchu fonematycznego przez słuchanie i identyfikowanie dźwięków z otoczenia

- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej

- doskonalenie umiejętności odczytywania symboli i posługiwania się nimi

- doskonalenie umiejętności odtwarzania rytmów słuchowo-ruchowych

- wspomaganie rozwoju intelektualnego podczas samodzielnego eksperymentowania

- doskonalenie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji

- utrwalenie nazw planet w Układzie Słonecznym

- kształtowanie umiejętności kreatywnego myślenia i myślenia przyczynowo-skutkowego

BUDOWANIE POSTAW

- budowanie postawy bycia koleżeńskim i miłym względem innych

- rozwijanie postawy bycia lokalnym patriotą – rozbudzanie miłości i szacunku do rodzinnego miasta,

- rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą

- rozwijanie zainteresowania własnym zdrowiem

- rozwijanie podstawowych zasad moralnych, jakie należy respektować w relacjach z innymi

- rozwijanie postaw odpowiedzialnego korzystania ze współczesnych wynalazków: komputera i telefonu oraz bezpiecznego korzystania z Internetu,

- rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach muzycznych, przedstawieniach itp.,

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: dinosaur – dinozaur, sceleton - szkielet, fossil – skamieniałość, long – długi, short – niski, tall – wysoki, small – mały, large – duży, carnival - karnawał, dance - taniec, music - muzyka, party – impreza, mask – maska, hair – włosy, curly – kręcone, straight – kręcone, long – długie, short – krótkie, fair – jasne, dark – ciemne, old - stary, new - nowy, goats - kozły, city - miasto, city hall - ratusz, buildings – budynki, car – samochód, train – pociąg, ship – statek, plain – samolot, tram – tramwaj, bus – autobus, bike – rower, computer – komputer, screen – ekran, keyboard – klawiatura, computer mouse – mysz komputerowa

Piosenki: „10 Little Dinosaurs”, „Dancing moves”, „Zoom Zoom Zoom We're Going to The Moon”

Gry: Dinosaur Dominoes, Dinosaurs and Colors

Zadania: 10 Little Dinosaurs Worksheet

Zabawy: Dress up the snowman, Hey mr Wolf!, Spider, What is missing?, Show me…, Simon says, Chinese whispers, Hide/seek

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W STYCZNIU W GRUPIE „TYGRYSKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „WITAMY NOWY ROK”
  2. „CO MOŻNA ROBIĆ ZIMĄ?”
  3. „ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA”
  4. „BEZPIECZNE ZABAWY ZIMĄ”
  5. „BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY”

Czas realizacji: 02.01-01.02.2019

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- zapoznanie dzieci ze zjawiskiem różnic czasowych (dwie półkule ziemi)

- poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu

- doskonalenie wiedzy dzieci na temat czterech pór roku i ważnych świąt w kalendarzu

- nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi, np. szacunek do dzieci i dorosłych,  życzliwość okazywana dzieciom i dorosłym

- nauka piosenek i wierszyków z okazji święta Babci i Dziadka

- poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o pojęcia związane ze sportami zimowymi

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności rozumienia pojęcia czasowych

- doskonalenie umiejętności działania zgodnie z instrukcją obrazkową

- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej wyrazów

- utrwalenie informacji o cykliczności pór roku

- doskonalenie umiejętności wskazywania różnic pomiędzy obrazkami

- rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez utrwalenie znajomości nazw miesięcy w roku i informacji o ich przemienności

- rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych: koło i trójkąt, kwadrat, prostokąt

- rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie

- poznanie obrazu graficznego liter i utrwalenie pisania: U, u; S, s; B, b

- doskonalenie umiejętności rozumienia przysłów

- utrwalenie nazw dni tygodnia i ich przemienności

- doskonalenie umiejętności posługiwania się takimi przyimkami jak: przedwczoraj, wczoraj, dziś, jutro, pojutrze

- utrwalenie liczby 7 w kontekście dni tygodnia

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania liczby i cyfry 8, 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym

- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem czytanego tekstu

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach- odtwarzanie rytmów ruchowo-słuchowo-wzrokowych

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe

- doskonalenie umiejętności dramowych i pantomimicznych

- rozwijanie umiejętności manualnych przy wykonywaniu upominku dla babć i dziadków

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

- kształtowanie odporności emocjonalnej poprzez udział w przedstawieniu przed publicznością

BUDOWANIE POSTAW

- utrwalenie informacji o sposobach chronienia swego ciała przed mrozem i wiatrem

- określanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw

- doskonalenie postawy szacunku wobec osób starszych

- rozwijanie umiejętności współpracy i stosowania zasad fair play podczas zawodów grupowych

- zaprezentowanie zabaw, w które dzieci bawią się z dziadkami, dawniej i dziś

- kształtowanie potrzeby uczestnictwa w kulturze, koncertach muzycznych, przedstawieniach

 

        JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: New Year – nowy rok, New Year's Eve – sylwester, fireworks – fajerwerki, music – muzyka, wishes – życzenia, January – styczeń, bear - niedźwiedź, fox - lis, hare - zając, hedgehog - jeż, owl - sowa, raccoon – szop pracz, roe deer - sarna, sguirrel – wiewiórka, family – rodzina, mummy – mama, daddy – tata, sister – siostra, brother – brat, baby – dziecko, grandma – babcia, grandpa – dziadek, dog – pies, cat – kot, skiing – jazda na nartach, snowboarding – jazda na desce, sledging – jazda na sankach, hockey – gra w hokeja, skating – jazda na łyżwach, makeing a snowman – lepienie bałwana, eyes - oczy, nose - nos , buttons - guziki, hat – kapelusz, scarf - szal, arms - ręce, mittens – rękawiczki, book – książka, map – mapa, old house – stary dom, treasure – skarb, forest – las, dragon – smog, frog – żaba, princess – księżniczka, prince – książę, witch – wiedźma

Piosenki: „Happy New Year Song”, „I'm A Little Snowman”, „The finger family”, „Baby Shark”, „Hello song”, „Fly like a Dragon Song”

Opowiadania/bajki: „Peppa Pig New Year's Eve Party”, Peppa Pig – Snow, „A journey to Fairyland”

Zabawy: Winter Forest Animals Bingo, Guess what?, Memory, Who changed places?, Knock, knock…, Winter activities bingo, What's missing?

Gry: Discover Fairyland on the map

 

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUDNIU W GRUPIE „TRYGRYSKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „GRUDNIOWE ŻYCZENIA”
  2. „KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ?”
  3. „ŚWIĘTA ZA PASEM”
  4. „ŚWIĄTECZNE TRADYCJE”

Czas realizacji: 03.12-28.12.2018

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- zapoznanie z historią św. Mikołaja, poznanie jego miejsca zamieszkania

- nabywanie wiedzy na temat etapów powstawania ozdób choinkowych w trakcie wycieczki do Fabryki Bombek

- zapoznanie się z tradycjami i zwyczajami związanymi z obchodami świąt Bożego Narodzenia w Polsce i na świecie

- zapoznanie się z zawodami wykonywanymi przez rodziców i najbliższych

- nauka kolęd i pastorałek

- doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się w czasie przedstawienia, występu teatralnego, koncertu muzycznego

- nabywanie wiedzy nt. odnajdywania wybranych regionów na mapie Polski

- poszerzanie wiedzy na temat obserwowalnych zmian pogody, kojarzenie ich z aktualną porą roku

- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas korzystanie z różnych sprzętów

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- poznanie obrazu graficznego liter i utrwalenie pisania: K, k; R, r; L, l;

- kształtowanie umiejętności odczytywania prostych fonetycznej budowie wyrazów

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez określanie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej

- kształtowanie umiejętności wypowiadania się nt. swoich pragnień i marzeń

- rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej

- rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie posługiwania się określeniami mniej, więcej, najmniej, najwięcej

- identyfikowanie i nazywanie określonych symboli

- doskonalenie umiejętności określania kierunków i położenia przedmiotów w przestrzeni

- klasyfikowanie przedmiotów według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia, ciężaru, układanie przedmiotów w grupy, szeregi, rytmy

- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez stosowanie liczebników głównych i porządkowych

- kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą kroków, dłoni, stopy itp.

- kształtowanie umiejętności eksperymentowania rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem

- kształtowanie umiejętności swobodnego posługiwania się dostępnymi materiałami i przyborami plastycznymi

- rozwijanie samodzielności i umiejętności sprawdzania własnej pracy

- rozwijanie umiejętności wyróżniania i nazywania elementów ilustracji i obrazków

- rozwijanie kompetencji językowych i matematycznych poprzez stosowanie pojęć: wcześniej, później, teraz

- kształtowanie odporności emocjonalnej poprzez udział w przedstawieniu przed publicznością

BUDOWANIE POSTAW

- rozwijanie umiejętności obdarowywania innych i przyjmowania prezentów

- utrwalenie informacji nt. zasad bezpieczeństwa podczas prac budowlanych

- pobudzanie dziecięcego zainteresowania sztuką i przygotowanie do jej odbioru

- budowanie postawy odpowiedzialności za wspólne przedsięwzięcie, zgodnej współpracy z dziećmi i dorosłymi podczas wykonywania zadania

- umacnianie poczucia przynależności do rodziny

- zachęcanie do czynnego uczestniczenia w przygotowaniach i obchodach Świąt Bożego Narodzenia – także pomagania i rozwijania więzi rodzinnych

- kultywowanie tradycji śpiewania kolęd, dzielenia się opłatkiem

- rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach muzycznych, przedstawieniach itp.,

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: elves – elfy, reindeer – renifery, Santa Claus– święty Mikołaj, bells – dzwonki, presents – prezenty, toys – zabawki, carrot – marchew, jam – dżem, juice – sok, leek – por, celery – seler, bun – bułka, yoghurt – jogurt, happy – szczęśliwy, sad – smutny, angry – zły, bored – znudzony, excited - podekscytowany, scared – przestraszony, in love – zakochany, vacuum cleaner – odkurzacz, broom – miotła, brush – szczotka, dishwashing soap – płyn do mycia naczyń, sponge – gąbka, ubber gloves – rękawice gumowe, cloth – ścierka, mop – mop, presents – prezenty, ball – piłka, bicycle – rower, doll – lalka, teddy bear – miś, skipping rope – skakanka, rocket – rakieta kosmiczna, robot – robot, bricks – klocki

Piosenki: „Santa Shark”, „10 Little Elves”, „Feelings and Emotions”, „Santa, Where Are You?”, „We wish you a Merry Christmas”, „The Reindeer Pokey”, „Hello, Reindeer”

Zabawy: Find elves, Christmas stocking, Where is Santa?

Gry: Bingo, How are you, robot?, Christmas coding

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LISTOPADZIE W GRUPIE „TRYGRYSKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „JESIENNA POGODA”
  2. „POLSKA TO MY”
  3. „ZWIERZĘTA DOMOWE”
  4. „ZIMNO, CORAZ ZIMNIEJ”

Czas realizacji: 05.11-30.11.2018

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- nabywanie wiedzy na temat swojej narodowości i nazwy kraju, pieśni patriotycznych, strojów ludowych, zwyczajów

- nabywanie wiedzy nt. symboli narodowych

- nauka piosenek i krótkich rymowanek

- utrwalanie nazw figur geometrycznych

- rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i głoskowej wyrazów

- doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się w czasie przedstawienia, występu teatralnego, koncertu muzycznego

- nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej, rozumienia konieczności nie przeszkadzania innym-

- nabywanie wiedzy na temat zwierząt domowych i sposobu dbania o nie

- poszerzanie wiedzy na temat obserwowalnych zmian pogody, kojarzenie ich z aktualną porą roku

- nabywanie wiedzy na temat deszczu

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- poznanie kształtu liter: M, m; T, t; D, d; Y, y

- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie w prostych fonetycznie słowach

- poznanie obiegu wody w przyrodzie

- kształtowanie umiejętności odróżniania świata realnego od fikcyjnego

- utrwalenie nazw zwierząt domowych oraz zwierząt leśnych, zapadających w sen zimowy

- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia

- przeliczanie elementów zbiorów w czasie zabaw i ćwiczeń, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi

- utrwalenie obrazu graficznego liczb 3, 4, 5

- kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów wg podanej cechy

- doskonalenie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej w trakcie zabaw ruchowych

- rozwijanie sprawności manualnych w trakcie łączenia technik plastycznych

- poznanie postaci Św. Marcina – patrona jednej z poznańskich ulic, słowa tradycja oraz sposobów kultywowania tradycji lokalnych

- zdobywanie nowych wiadomości na temat swojej ojczyzny oraz innych państw znajdujących się w Europie

- doskonalenie umiejętności śpiewu indywidualnego oraz zbiorowego w trakcie nauki piosenek

BUDOWANIE POSTAW

- kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych

- budowanie postawy świadomego uczestnika ruchu drogowego w trakcie spacerów i wycieczek poza teren przedszkola

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw

- rozwijanie u dzieci poczucia przynależności narodowej

- rozbudzanie szacunku do tradycji związanych ze świętami narodowymi,

- rozwijanie postawy lokalnego patriotyzmu poprzez poznawanie własnego regionu poprzez wycieczki, przedstawienia, obrazy i opowiadania,

- rozbudzanie szacunku do pracy weterynarza

- rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach muzycznych, przedstawieniach itp.,

- budowanie postaw opiekuńczych wobec zwierząt, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski

- budowanie postaw opiekuńczych wobec młodszych dzieci

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: bat – nietoperz, brown bear – niedźwiedź brunatny, badger – borsuk, hedgehog – jeż, frog - żaba, squirrel – wiewiórka, świstak – groundhog, cat – kot, dog – pies, hamster – chomik, bunny – królik, turtle – żółw, parrot – papuga, mouse – mysz, rat – szczur, mama – mum, tata – dad, siostra – sister, brat – brother, babcia – grandma, dziadek – grandpa, ciocia – aunt, wujek – uncle, Poland – Polska, country - kraj, flag - flaga, emblem – godło, white – biały, red – czerwony, weather – pogoda, rain – deszcz, storm – burza, sun – słońce, wind – wiatr, snow – śnieg, fog – mgła, sunny – słonecznie, rainy – deszczowo.

Zabawy: „Show me…”, „I spy with my little eye…”, „Touch and tell”, „Spider, spider how are you”, „What is missing?”, „Who took the cookie?”

Gry: „Memory game”, Bingo

Piosenki: „Penguin dance”, „The wheels on the bus”, „Hello song”, How's The Weather?

Zwroty: be quiet, please – bądźcie cicho, open your books – otwórzcie książki, come here, please – podejdź, proszę, match – połącz, look – popatrz, look at the picture – popatrz na obrazek, listen – posłuchaj, What’s your name? – jak masz na imię, I am… - mam na imię…, How old are you? – ile masz lat?, I am five/six, Where are you from? – gdzie mieszkasz?, I am from Poland / Poznań – mieszkam w Polsce/Poznaniu.

Opowiadania: „Goldilocks and the three bears

 

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PAŹDZIERNIKU W GRUPIE W„TYGRYSKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. DBAM O SIEBIE I O ŚRODOWISKO
  2. DARY JESIENI
  3. DBAMY O ZDROWIE
  4. JESIENIĄ W PARKU I W LESIE
  5. ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY

Czas realizacji: 03.09.18 - 28.09.18

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE

WIEDZY

- poznawanie i utrwalanie wiedzy na temat charakterystycznych cech jesieni

- nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata oraz przyrody

- rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i głoskowej wyrazów

- rozwijanie wiedzy na temat norm zachowań obowiązujących w kinie i w teatrze

- nabywanie wiedzy na temat zdrowia i dbania o nie, poznanie pracy lekarza, stomatologa

- doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się w czasie podróżowania komunikacją miejską w trakcie wycieczki

- nabywanie wiedzy na temat odpowiedniego zachowania się w lesie i parku

- nabywanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych i rozbudzanie zainteresowań na temat różnych rodzajów muzyki

- nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi, np. szacunek do dzieci i dorosłych, szacunek do ojczyzny, życzliwość okazywana dzieciom i dorosłym

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- poznanie kształtu liter: A, a; O, o, I, i, E, e

- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie w prostych fonetycznie słowach

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania cech charakterystycznych pór roku, stosowanego ubierania się do pogody

- kształtowanie umiejętności odróżniania świata realnego od fikcyjnego

- utrwalenie nazw zwierząt leśnych

- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia

- doskonalenie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej w trakcie zabaw ruchowych

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą zmysłów

- rozwijanie sprawności manualnych w trakcie łączenia technik plastycznych

- utrwalenie obrazu graficznego liczb 1 i 2

- kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów wg podanej cechy

- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, układania ich w zbiory

- kształtowanie umiejętności ważenia przedmiotów

- doskonalenie sprawności manualnej ręki

- rozwijanie wyobraźni ruchowej, reagowanie na zmiany tempa i dynamiki

- doskonalenie umiejętności śpiewu indywidualnego oraz zbiorowego w trakcie nauki piosenek

- rozwijanie umiejętności interpersonalnych poprzez podejmowanie wspólnych działań, zabaw zespołowych

BUDOWANIE POSTAW

- rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą

- rozwijanie zainteresowania własnym zdrowiem

- budowanie postaw opiekuńczych wobec młodszych dzieci

- promowanie zasad zdrowego żywienia, uświadomienie jakie produkty warto jeść często

- rozwijanie podstawowych zasad moralnych, jakie należy respektować w relacjach z innymi

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw

- kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych

JĘZYK ANGIELSKI

Zwroty: Hello/Good morning – dzień dobry, How are you today? - Jak się dzisiaj masz? Fine, thank you - Dobrze, dziękuję, I’m not so good – niezbyt dobrze.

Piosenki: „Baby Shark Dance”, „Falling Leaves”, „Scarecrow dance”, „How's the weather?”, „Make a circle...”, „How are you today?”, „Walking in a jungle”, „One, two, three, four, five- jump!”

Zabawy: „Abracadabra”, „Jump to the...”, „What’s missing?”, „Jump, swim, run to the...”, „Bring me...”, Walk around the circle

Słownictwo: health - zdrowie, hospital – szpital, ill – chory, pill – tabletka, thermometer – termometr, cold – przeziębienie, cough – kaszel, fall – jesień, pumpkin – dynia, chestnut – kasztan, leaf – liść, acorn – żołądź, rain – deszcz, fog – mgła, fish – ryba, egg – jajko, cheese – ser, milk – mleko, rice – ryż, pasta – makaron, potatoe – ziemniak, fruits – owoce, vegetables – warzywa, water – woda, gloves – rękawiczki, scarf – szal, hat – czapka, umbrella – parasol, Wellingtons – kalosze, raincoat – płaszcz przeciwdeszczowy, jacket – kurtka, sandals – sandały, sunglasses – okulary przeciwsłoneczne, cap – czapka, swimsuit – kostium kąpielowy, t-shirt – bluzka, dress – sukienka, cinema – kino, movie – film, screen – ekran, ticket – bilet, actor – aktor, decoration – dekoracja, viewer – widz, camera - kamera

Gry: „Bingo”, Memory game

Opowiadania: „Peppa Pig - The Dentist”, „The Fisherman and His Wife”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH WE WRZEŚNIU W GRUPIE W„TYGRYSKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. W PRZEDSZKOLU
  2. WAKACYJNE WSPOMNIENIA
  3. PRZEDSZKOLACY – JUTRO DOROŚLI POLACY
  4. JESTEŚMY BEZPIECZNI

Czas realizacji: 03.09.18 - 28.09.18

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE

WIEDZY

-nabywanie wiedzy na temat różnych regionów Polski

-nabywanie wiedzy nt. symboli narodowych

-wskazywanie różnic pomiędzy dawną i dzisiejszą Polską

-poznanie liczby i cyfry zero

-wprowadzenie pojęcia pojazd uprzywilejowany – utrwalenie numerów alarmowych

-zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi

-rozwijanie umiejętności analizy sylabowej wyrazów

-dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie pod koniec lata

-nauka piosenek- Pamiątki z wakacji, Jestem Polakiem, Poznań – moje miasto, O przechodzeniu przez ulicę

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

-kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się

-kształtowanie umiejętności pozostawiania porządku po skończonej zabawie lub posiłku

-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat

-rozwijanie aparatu mowy; zachęcanie do tworzenia dłuższych wypowiedzi

-rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów wg różnych cech

-ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej

-doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych technikach plastycznych

-rozwijanie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie 10

-rozwijanie umiejętności matematycznych przez doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą i wskazywania kierunków na mapie,

-rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej

-rozwijanie pamięci wzrokowej

-rozwijanie umiejętności interpersonalnych poprzez podejmowanie wspólnych działań, zabaw zespołowych

-rozwijanie umiejętności śpiewu i ilustrowania treści piosenki ruchem

-kształtowanie umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy – czytanie globalne

BUDOWANIE POSTAW

-uwrażliwienie na potrzeby innych – jak reagować w sytuacjach trudnych

-utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się w bezpośrednich i pośrednich kontaktach z innymi ludźmi

-kształtowanie poczucia przynależności narodowej, regionalnej i społecznej

-integracja grupy przedszkolnej przez wspólne zabawy ruchowe

-budowanie postaw opiekuńczych wobec młodszych dzieci

-wdrażanie do przestrzegania reguł obowiązujących w świecie dziecięcym i przedszkolnym

-rozbudzanie ciekawości poznawczej

-rozwijanie zainteresowań przyrodą i najbliższą okolicą

-wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sali i ogrodzie przedszkola

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: nursery, toys, story, fun, friends, sea, forest, berg, sailor, shell, sun, sky, Poland, country, flag, emblem, safety, road, stripes, trafic lights

Zwroty: i like, i don’t like, let’s play

Piosenki: „5 little monkeys”, „Good morning mr Rooster”, „Let’s run”, „We are happy”

Zabawy: Hey Mr Wolf, Who took the cookie?, Let’s go, Yankee doodle, What is missing?, Show me…, Pick a boo, I see You!, Klanza – sit on the color, Jump to…, Green, red lights

Gry: memory game, Bingo                                      

JĘZYK POLSKI

Piosenki: „Pamiątki z wakacji”, „Jestem Polakiem”, „Poznań – moje miasto”, „O przechodzeniu przez ulicę”

Wiersz: „Przez ulicę mały krok”

Tematy kompleksowe:

1.      DBAM O SIEBIE I O ŚRODOWISKO

2.      DARY JESIENI

3.      DBAMY O ZDROWIE

4.      JESIENIĄ W PARKU I W LESIE

5.      ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY

Czas realizacji: 01.10-02.11.2018

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznawanie i utrwalanie wiedzy na temat charakterystycznych cech jesieni

- nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata oraz przyrody

- rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i głoskowej wyrazów

- rozwijanie wiedzy na temat norm zachowań obowiązujących w kinie i w teatrze

- nabywanie wiedzy na temat zdrowia i dbania o nie, poznanie pracy lekarza, stomatologa

- doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się w czasie podróżowania komunikacją miejską w trakcie wycieczki

- nabywanie wiedzy na temat odpowiedniego zachowania się w lesie i parku

- nabywanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych i rozbudzanie zainteresowań na temat różnych rodzajów muzyki

- nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi, np. szacunek do dzieci i dorosłych, szacunek do ojczyzny, życzliwość okazywana dzieciom i dorosłym.

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- poznanie kształtu liter: A, a; O, o, I, i, E, e

- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie w prostych fonetycznie słowach

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania cech charakterystycznych pór roku, stosowanego ubierania się do pogody

- kształtowanie umiejętności odróżniania świata realnego od fikcyjnego

- utrwalenie nazw zwierząt leśnych

- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia

- doskonalenie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej w trakcie zabaw ruchowych

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą zmysłów

- rozwijanie  sprawności manualnych w trakcie łączenia technik plastycznych

- utrwalenie obrazu graficznego liczb 1 i 2

- kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów wg podanej cechy

- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, układania ich w zbiory

- kształtowanie umiejętności ważenia przedmiotów

- doskonalenie sprawności manualnej ręki

- rozwijanie wyobraźni ruchowej, reagowanie na zmiany tempa i dynamiki

- doskonalenie umiejętności śpiewu indywidualnego oraz zbiorowego w trakcie nauki piosenek

- rozwijanie umiejętności interpersonalnych poprzez podejmowanie wspólnych działań, zabaw zespołowych

BUDOWANIE POSTAW

- rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą

- rozwijanie zainteresowania własnym zdrowiem

- budowanie postaw opiekuńczych wobec młodszych dzieci

- promowanie zasad zdrowego żywienia, uświadomienie jakie produkty warto jeść często

- rozwijanie podstawowych zasad moralnych, jakie należy respektować w relacjach z innymi

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw

- kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych

 

JĘZYK ANGIELSKI

Zwroty: Hello/Good morning – dzień dobry, How are you today? - Jak się dzisiaj masz? Fine, thank you - Dobrze, dziękuję, I’m not so good – niezbyt dobrze.

Piosenki: „Baby Shark Dance”, „Falling Leaves”, „Scarecrow dance”, „How's the weather?”, „Make a circle…”, „How are you today?”, „Walking in a jungle”, „One, two, three, four, five- jump!”

Zabawy: „Abracadabra”, „Jump to the…”, „What’s missing?”, „Jump, swim, run to the…”, „Bring me…”, Walk around the circle

Słownictwo: health - zdrowie, hospital – szpital, ill – chory, pill – tabletka, thermometer – termometr, cold – przeziębienie, cough – kaszel, fall – jesień, pumpkin – dynia, chestnut – kasztan, leaf – liść, acorn – żołądź, rain – deszcz, fog – mgła, fish – ryba, egg – jajko, cheese – ser, milk – mleko, rice – ryż, pasta – makaron, potatoe – ziemniak, fruits – owoce, vegetables – warzywa, water – woda, gloves – rękawiczki, scarf – szal, hat – czapka, umbrella – parasol, Wellingtons – kalosze, raincoat – płaszcz przeciwdeszczowy, jacket – kurtka, sandals – sandały, sunglasses – okulary przeciwsłoneczne, cap – czapka, swimsuit – kostium kąpielowy, t-shirt – bluzka, dress – sukienka, cinema – kino, movie – film, screen – ekran, ticket – bilet, actor – aktor, decoration – dekoracja, viewer – widz, camera - kamera

Gry: „Bingo”, Memory game

Opowiadania: „Peppa Pig - The Dentist”, „The Fisherman and His Wife”

„Rozśpiewały się obłoki”

Uśmiechnęła się noc od zachodu,

srebro gwiazd rozsypała na niebo.

Już błękitny anielski korowód

idzie w świat z betlejemską kolędą.

            Rozśpiewały się obłoki, roztańczyły.

            Zaiskrzyły wszystkie gwiazdy, rozdzwoniły.

            Rozpadały się śniegowe płatki

            dla Dzieciątka Maleńkiego i dla Matki.

Uśmiechnęła się Matka do Syna:

„Byłeś ludziom potrzebny Syneczku.

Gdy wymówią ze łzą: „Moja wina.”,

Ty przebaczysz im w swoim sercu”.

            Rozśpiewały się…

Czytany 5622 razy Ostatnio zmieniany niedziela, 02 czerwiec 2019 17:47