środa, 21 grudzień 2016 21:34

CZERWIEC U ZAJĄCZKÓW

Napisał

 

 

 

 

"W każdym dziecku jest kopalnia diamentów należy je tylko odszukać i starannie oszlifować"

 

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Ewa Borkowska Poniedziałek 12.00-17.00 Wtorek 6.00-11.00 Środa 6.00- 11.00 Czwartek 12.00- 17.00 Piątek 7.00- 12.00

Małgorzata Malczewska: Poniedziałek 7.00- 12.00 Wtorek 11.00- 16.30 Środa 11.00- 16.30 Czwartek 7.00- 12.00 Piątek 12.00- 17.00

Agata Jankowska j.angielski środa i piątek 11.15-11.30

Asystentka nauczyciela Karolina Cendalska 7.30-15.30

 Drodzy rodzice w grupie Zajączków waszymi pociechami będzie się opiekować nowa asystentka nauczyciela

pani Karolina

WAŻNE DATY:

6.06 godz. 09:00 - POGADANKA DLA DZIECI NA TEMAT BEZPIECZEŃSTWA NAD WODĄ, której organizatorem jest Rada Rodziców działająca przy naszym Przedszkolu. Do Przedszkola przyjedzie ratownik wodny wraz ze sprzętem ratowniczym, zajęcia odbędą się w ogrodzie.

11.06 godz. 09:00 - ŚWIĘTO BAJKI W „CHATCE PUCHATKA”. Dzieci z grupy "Wiewiórek" zapraszają swoich kolegów do obejrzenia spektaklu pt.: "Czerwony Kapturek".

13.06 godz. 17.00 - Spotkanie z książką. Spotkanie odbędzie się w sali grupy "Zajączków". Będziemy poznawać i bawić się książkami, jakich jeszcze nie znacie. Zajęcia poprowadzą nauczycielki pani Małgosia Malczewska i Ewa Borkowska.

26.06 godz. 09:00 - WIZYTA W PRZEDSZKOLU STRAŻNIKÓW MIEJSKICH. Pogadanka dla dzieci na temat „Bezpiecznych wakacji”.

 

 PIOSENKI DO NAUKI: 

DLA MAMY I TATY.

MAMO,  MAMO,  KOCHAM  CIĘ!  TY  MNIE  KOCHASZ  JA  TO  WIEM.

TATO,  TATO  ŻYCZEŃ  CZAS. KOCHAM  WAS!  KOCHAM WAS!

DLA  MAMY, TATY  ŚWIECI SŁOŃCE  ZŁOTE. DLA  MAMY, TATY ŚPIEWAĆ  MAM  OCHOTĘ.

DLA  MAMY,  TATY  TERAZ  ZAGRAMY. MAMĘ  I  TATĘ  MOCNO  KOCHAMY!

MAMO,  MAMO  POSŁUCHAJ  JAK  GRAM.  SIM,  SIM,  SIM.  SIM,  SIM , SAM.

TATO, TATO  POSŁUCHAJ  JAK  GRAM.  BUM,  BUM , BUM.  BUM, BUM,  BAM.

MAMO,  MAMO  POSŁUCHAJ  JAK  GRAM.  PIK,  PIK,  PIK.  PIK,  PIK,  PAK.

TATO,  TATO  POSŁUCHAJ  JAK  GRAM. PIM,  PIM,  PIM.  PIM,  PIM,  PAM.

MAMO,  MAMO  POSŁUCHAJ  JAK  GRAM.  SZU,  SZU,  SZU.  SZU,  SZU,  SZAM.

TATO,  TATO  POSŁUCHAJ  JAK  GRAM. PUK,  PUK,  PUK.  PUK,  PUK  PAK.

MAMO,  MAMO  POSŁUCHAJ  JAK  GRAM.  KLIK,,  KLIK, , KLIK.,  KLIK,,  KLIK,,  KLAK.

TATO,  TATO  POSŁUCHAJ  JAK  GRAM. PSZY,  PSZY,  PSZY.  PSZY,  PSZY,  PSZAM.

Cała łąka dla mamy

Mamo! Tato! Chodźcie z nami!
Damy Wam - łąkę.
Z kwiatami, ze skowronkiem, ze słonkiem.
Do wąchania, słuchania, patrzenia...

A do łąki dodamy życzenia.
Nawet gdy się zachmurzy na niebie,
nawet gdy się kłopotów nazbiera,
my uśmiechniemy się do siebie,
zawsze, jak dziś, jak teraz!

KURCZĄTKA

Kurczątka, kurczątka w stodole były.
Malutką dziureczką powychodziły.

Widziałeś chłopczyku, widziałem panie.
Malutką dziureczką patrzyłem na nie.

Widziałaś dziewczynko, widziałam panie.
Malutką dziureczką patrzyłam na nie.

wiersz

Szło jajeczko drogą,
Choć nie miało nóg,
Ale było słychać –
Tup, tup, tup, tup, tup.
Pięknie malowane
Wokoło chodziło,
Do koszyczka wpadło
Gdy się zmęczyło.

WIOSNA

1. Kwitną kwiatki na zielonej łące

I wszystko jest takie pachnące

Wietrzyk cichutko powiewa

Słoneczko leciutko przygrzewa

ref. To wiosna, to wiosna jest z nami

przyszła do nas wraz z motylkami.

To wiosna, to wiosna jest z nami

przyszła do nas przez piękny las.

WIERSZ DO NAUKI 

Co z tym smogiem?

Gdy ktoś spyta : Co z tym smogiem?

zaraz wielkie oczy robię,

wiedzą nawet małe dzieci,

by nie palić w piecu śmieci,

do przedszkola pieszo chodzę,

chociaż dużo aut na drodze,

wolę życie w nowym stylu

i nie lubię wdychać pyłu.

BAŁWANEK

Stoi bałwanek 
w moim ogródku
z garnkiem na głowie
na samym środku
Nosek z marchewki
i dwa guziki
to jego czarne
oczy węgliki
ref.  Bałwanek radosny i biały
ubrany już jest cały /2x
 
TAŃCOWAŁA RYBA Z RAKIEM
Tańcowała ryba z rakiem
raz i dwa i, raz i dwa,
i przedszkolak z przedszkolakiem
raz i dwa i, raz i dwa.
Raz podskoczyć, raz zaklaskać o tak,
raz podskoczyć, raz zaklaskać
polka poznańska raz i dwa.
 
MIAŁA BABULEŃKA
1. Była babuleńka rodu bagatego
miała koziołeczka bardzo upartego 
Fik mik, fik mik  bardzo upartego          
2. A ten koziołeczek był bardzo niegrzeczny
wyjadał babuni ogródek kapusty.
Fik mik, fik mik ogródek kapusty. 
3. Wzięła babuleńka kijaszka małego
zaczęła wygnaniać koziołka psotnego.
Fik mik, fik mik koziołka psotnego.
4. Wygnała go babcia na rozstajne drogi
zjadły go tam wilki zostawiły rogi.
Fik mik, fik mik zostawiły rogi

ZABAWA Z BABCIĄ I DZIADKIEM

1. Tańczymy dla Babci walczyka,

niech niesie sie w kolo muzyka,

niech płynie muzyka na cały świat,

żyj Babciu, żyj nam sto lat.

2. Tańczymy dla Dziadka walczyka,

niech niesie sie w kolo muzyka,

niech płynie muzyka na cały świat,

żyj Dziadku, żyj nam sto lat.

TAK SIĘ ZACHMURZYŁO

1. Tak się zachmurzyło

   słonko się ukryło,

   pada, pada śnieżek biały

   dawno go nie było.  / x2

2. Chodźmy na saneczki

    chłopcy i dzieweczki

    pojedziemy wszyscy razem

    z wysokiej góreczki.  / x2

3. Pędzimy, pędzimy

     nic się nie boimy.

     Aż tu naraz bęc, na śnieżek

     i wszyscy leżymy!   / x2

DOKOŁA ŚNIEŻKI   

Dokoła śnieżki dokoła la, la, la, la, la, la, …

Dzisiaj zabawa wesoła la, …

A gdy się śnieżki weselą la, …

To świat calutki wybielą la, …

Gdy zaczną śnieżki wirować la, …

To będziesz się musiał się schować la, …

A gdy się śnieżki weselą la, …

To świat calutki wybielą la, …

CHOINKA PRZEDSZKOLAKÓW   

  1. Ubierzemy dziś choinkę

W kolorowe bombki,

Zawiesimy srebrny łańcuch

I czerwone wstążki.

Ref. Bo najpiękniejsza będzie choinka

W sali przedszkolaków

I najpiękniejsze będą prezenty

Dla małych i starszaków.

ŚWIECI GWIAZDKA   

Świeci gwiazdka

Jedna druga

Główką kręci

Oczkiem mruga

Wszystkie gwiazdki zaświeciły

Wszystkie razem zatańczyły.

Choć gwiazdeczko, choć gwiazdeczko

Zabawimy się w kółeczko.      2x

JEŻYK

1. Zobaczyła raz Dorotka

w ogrodzie jeżyka.

Poprosiła chłopców z grupy:

-Wsadźcie do koszyka.

ref. Oj, oj, oj, oj, oj, oj!

Kolce jeża ostre są!

Oj, oj, oj, oj, oj, oj!

Kolce jeża ostre są.

2. Takie igły, proszę dzieci,

to jest skarb niemały,

jeż w przedszkolu byłby dla nas

krawcem doskonałym.

ref. Oj, oj, oj...

 DO PRZEDSZKOLA IDZIE MALUCH

1. Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup.

2. Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la.

3. Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop,
bo tu bawią sie najlepiej, hop, hop, hop, hop.

KOLOROWE LISTKI

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

wiersz WITAMINY

Jedz qowce i jarzyny

one mają witaminy,

bo kto nie zje pomidora

będzie chodził do doktora.

POWITANKA 

Hej ho, dzień dobry jak się dzisiaj masz?
Hej ho, dzień dobry zabawy to czas.
Hej ho, dzień dobry jak się czujesz dziś?
Hej ho, dzień dobry wspaniale razem jest.
 
ZAJĄCZKI
Zajączki, zajączki, zajączki
skakały przez pola i łączki.
Stanęły pod lasem i patrzą,
jak dzieci się bawią i skaczą.

A dzieci podały im rączki
i z dziećmi skakały zajączki.
Hop, hop la la, hop la la, hop-la.
Hop, hop la la, hop la la, hop-la!
 
WIERSZ DO NAUKI
 
ZABAWKI
Dobrze jest się dzielić
tym, co mam, w zabawie,
bo wtedy się bawić
jest znacznie ciekawiej.
 
Ja ci podam klocki,
Ty mi podasz misia.
Razem zbudujemy
dla misia dom dzisiaj.

 

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ZAJĄCZKI” W MIESIĄCU MAJU

TEMATY KOMPLEKSOWE:      

  1. ZAJĄCZKI W SWIECIE TAŃCA
  2. MAJOWA ŁĄKA
  3. ULUBIONE KSIĄŻKI
  4. ŚWIĘTO RODZINY

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

NABYWANIE WIEDZY

- nauka sprawiania bliskim radości poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami

- przyswajanie zasad dotyczących poszanowania przyrody w bliższym i dalszym otoczeniu

- nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata

- nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej, rozumienia konieczności nie przeszkadzania innym

 

 

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

- próby wykonywania poprawnie ćwiczeń regulujących oddech i kształtujących prawidłową postawę

- rozwijanie sprawności manualnych w trakcie łączenia technik plastycznych

- doskonalenie umiejętności ustawiania się na zbiórkę i chodzenia parami

- rozwijanie pamięci poprzez naukę wierszy i piosenek

- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, dzielenia się zabawkami i oczekiwania na swoją kolej

- doskonalenie umiejętności poprawnego trzymania narzędzie kreślarskiego kredki, pędzla

- rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy z całą społecznością przedszkolną,   integrowanie się z dziećmi ze starszych grup

- integrowanie się z większą społecznością oświatową podczas wspólnych występów tanecznych

- tworzenie zbiorów przedmiotów ze względu na jedną cechę próby przeliczania elementów i porównywania liczebności zbiorów,

- doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami: najmniej, najwięcej, tyle samo

- doskonalenie umiejętności liczenia oraz planowania własnych działań, próby przewidywania skutków podjętych decyzji

- rozwijanie podczas spacerów umiejętności wskazywania miejsca, w którym znajdują się: dom rodzinny, przedszkole, plac zabaw itp.

- nabywanie umiejętności współdziałania z nauczycielką oraz rówieśnikami w czasie wykonywania wspólnych zadań (np. tworzenia kącików tematycznych) oraz w czasie zabaw i ćwiczeń

- nauka posługiwania się długopisem kreślarskim w trakcie poznawania tablicy Witt

 

BUDOWANIE POSTAW

- uczenie się poprzez zabawę serdecznych zachowań wobec bliskich osób

- kształtowanie potrzeby dzielenia się z rodziną swoimi przeżyciami z przedszkola

- rozwijanie postaw koleżeńskich: wzajemne pomaganie sobie w prostych czynnościach, pociesznie, dzielenie się itp.

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw

- rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą

JĘZYK ANGIELSKI

Słówka: dance, orchestra, ballet dancer, instruments, meadow, ladybug, bee, spider, butterfly, books, favourite book, bookstore, family, mather, father; Mother’s Day

Piosenki: The Family Song,

 

 

  1. Sytuacja w mojej grupie:

Co dzieci potrafią?

 

Co im sprawia radość, zadowolenie, satysfakcję?

 

Jakie są ich problemy?

 

- większość potrafi bawić się z rówieśnikami.

- zgłaszają swoje potrzeby, problemy nauczycielce.

- znają imiona swoich koleżanek i kolegów w grupie.

- wykonują polecenia nauczyciela.

- sprzątają po sobie zabawki.

- większość stara się być samodzielnym.

- dzieci z zainteresowaniem oglądają książeczki.

- dzieci odpowiadają na zadane pytania.

- rozwiązują proste zagadki.

- pokazują i nazywają części ciała.

- wszyscy podają swoje imię i nazwisko.

- większość dzieci rozbiera dolną część garderoby samodzielnie, a niektóre rozbierają i ubierają całkowicie samodzielnie.

- samodzielnie spożywać posiłki.

- wszyscy chętnie uczestniczą w zabawach ruchowych.

- rytmicznie poruszać się przy muzyce.

- większość potrafi prawidłowo trzymać kredkę czy ołówek

- posługiwać się łyżką i widelcem,

- zachować się właściwie przy stole,

- skupić uwagę np. podczas oglądania lub słuchania bajki,

- określać jednoznacznie postawy przeciwstawne: dobry - zły,

- używać zwrotów grzecznościowych,

- poruszać się w szeregu, parami,

- ustawić się w kole, i parami,

- słuchają i rozumieją polecenia,

- w większości potrafią dzielić się zabawkami,

- spokojnie leżeć w czasie odpoczynku – nie przeszkadzać kolegom,

- zwrócić się o pomoc do nauczycielki w razie trudności,

- w większości zapamiętać tekst wiersza i piosenki,

- rozpoznawać znane zwierzęta domowe, dzikie oraz hodowlane,

- określić podstawowe charakterystyczne zjawiska atmosferyczne dla poszczególnych pór roku,

- nazwać i rozpoznać podstawowe owoce i warzywa,

- bardzo sprawnie korzystają ze sprzętu stałego w przedszkolnym ogrodzie i potrafią organizować sobie zabawy swobodne na powietrzu.

- dzieci chętnie przychodzą do przedszkola

- zabawa z rówieśnikami

- gry i zabawy z nauczycielką

- większość lubi malować, rysować i lepić z plasteliny

- wychodzenie do ogrodu przedszkolnego, i na spacery poza teren przedszkola

- poobiednie leżakowanie

- zabawy przy muzyce

- słuchanie czytanych przez nauczyciela opowieści, bajek i wierszy

- lubią chodzić na zajęcia dodatkowe

- zabawy i gry logiczne

- zagadki słowne i obrazkowe

- zabawy ruchowe

- lubią j. angielski, rytmikę

- zabawy i grę na instrumentach muzycznych -tworzenie własnych akompaniamentów do znanych utworów,

- być doceniane i w pełni akceptowane,

- zabawy tematyczne, manipulacyjno - konstrukcyjne,

- oglądanie przedstawień teatralnych, próby zabawy w teatr,

- wspólne dla całej grupy zabawy i zajęcia dydaktyczne

- słuchać i bawić się przy muzyce,

- kilkoro nie potrafi bawić się z innymi dziećmi, bawią się tylko same lub stoją przy nauczycielu, potrzebują szczególnych bodźców

- niektóre dzieci mają problemy z komunikowaniem się z otoczeniem, posługują się sobie tylko znanymi słowami

- jedno dziecko otrzymało opinię z PPP o potrzebie wzmocnienia działań logopedycznych w terapii celem intensywnego rozwoju mowy czynnej i biernej

- dzieciom w grupie sprawia jeszcze problem posługiwania się umiarowym głosem

 

 Wnioski wynikające z dokumentacji pedagogicznej prowadzonej przez nauczyciela – ARKUSZY POTRZEB I KOMPETENCJI

  • Można powiedzieć, że rozwój intelektualny dzieci jest na równym poziomie, a różnice zauważa się na przykład w małej motoryce.
  • W grupie są dzieci nieśmiałe, które mają problem z uzewnętrznieniem swoich możliwości, których nie widać na pierwszy rzut oka, praca indywidualna jest natomiast prawidłowa i wtedy widać ich umiejętności.
  • Zostały uzyskane w stopniu zadowalającym efekty określonych kierunków działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
  • Zdecydowana większość dzieci jest samodzielna na swoim poziomie rozwojowym.
  • Dzieci wymagają wsparcia w obszarze emocjonalnym.
  • Wskazane są intensywne działania z zakresie rozwoju mowy i komunikacji
  • W grupie zauważa się wysoki poziom motoryki dużej i samodzielności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 


 

Czytany 5357 razy Ostatnio zmieniany niedziela, 02 czerwiec 2019 19:48