Jadłospis

Jadłospis (1)

Nasze Przedszkole jako pierwsze w Poznaniu otrzymało Certyfikat Placówki Promującej Zdrowie nadany przez Kapitułę Wielkopolskiego Kuratora Oświaty.

Zdrowe żywienie naszych przedszkolaków tuż obok ich bezpieczeństwa jest dla nas priorytetem.

Wszystkie posiłki przygotowywane są w kuchni przedszkolnej.

Wykwalifikowany intendent układa jadłospisy w oparciu o Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. 2016 poz. 1154)

Staramy się, aby posiłki dla dzieci były nie tylko zdrowe, ale i urozmaicone dla pod względem koloru, smaku, zapachu i konsystencji. Uwzględniamy sezonowość występowania warzyw i owoców.

Prowadzimy kącik kulinarny, gdzie razem z dziećmi przygotowujemy smaczne sałatki i kanapki.

Przekąski owocowo-warzywne oraz niegazowana woda mineralna są dostępne dla dzieci w każdej sali przez cały dzień. W starszych grupach dzieci same komponują kanapki według uznania z przygotowanych wcześniej produktów.

Wszystkie potrawy spożywane w naszym przedszkolu są naturalne bez konserwantów glutaminianu oraz dodatków ulepszających, sól jest niskosodowa z dodatkiem magnezu i potasu.

Woda mineralna dostępna jest dla dzieci w ciągu całego dnia.

 

LICZBY  1-14  SYMBOLIZUJĄ WYSTĘPUJĄCE W POTRAWIE ALERGENY:

  1. GLUTEN - zboża
  2. SKORUPIAKI
  3. JAJA
  4. RYBY
  5. ORZESZKI ZIEMNE
  6. SOJA
  7. LAKTOZA
  8. ORZECHY
  9. SELER
  10. GORCZYCA
  11. NASIONA SEZAMU
  12. DWUTLENEK SIARKI I SIARCZANY W STĘŻENIU >10 mg/kg
  13. ŁUBIN
  14. MIĘCZAKI

Wędliny mogą zawierać śladowe ilości 9, 10, 11 według oświadczenia producenta.

ZASTRZEGA SIĘ PRAWO DO DOKONYWANIA ZMIAN W JADŁOSPISIE.

środa, 12 czerwiec 2019 12:32 Napisał

CZWARTEK 13 czerwca

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem (1,7), kiełbasa krakowska, ser żółty (7), pomidor, kawa zbożowa na mleku (1,7), dżem 100% owoców, herbata owocowa dosładzana miodem naturalnym;

KĄCIK ZDROWIA: przed południem – arbuz; po południu –jabłka ;

ZUPA

Zupa brokułowa z ziemniakami i zieleniną (9),   napój owocowy;

DESER – budyń czekoladowy z kaszą jaglaną (7), wyr. wł. ;

PODWIECZOREK – pieczywo z masłem, ser żółty (1,7);

OBIAD

Makaron razowy z białym serem i truskawkami (1,7), napój owocowy;

PIĄTEK 14 czerwca         

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem (1,7), pasta twarogowa z rzodkiewką i cebulką (3,7), ogórek zielony, dżem 100% owoców, kakao (7), herbata dosładzana miodem naturalnym;

KĄCIK ZDROWIA: przed południem– arbuz; po południu – jabłka;

ZUPA

Krupnik z ziemniakami i zieleniną (1,9), napój owocowy;

DESER – chrupki kukurydziane;

PODWIECZOREK – pieczywo z masłem, polędwica sopocka (1,7);

OBIAD

Risotto z filetem drobiowym, ryż na sypko, sos jogurtowo-ziołowy z rzodkiewką (7), napój owocowy;

PONIEDZIAŁEK 17 czerwca

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem(1,7), pasta z tuńczyka(3,4), ogórek małosolny, kawa zbożowa na mleku (1,7), herbata owocowa dosładzana miodem;

KĄCIK ZDROWIA: przed południem– jabłko; po południu – melon;

ZUPA

Barszcz czerwony z makaronem i zieleniną (1,9), napój owocowy;

DESER – kasza manna z truskawkami (7) wyr. wł.;

PODWIECZOREK – pieczywo z masłem, ser żółty (1,7);

OBIAD klopsiki z jaj (1,3), ziemniaki, mizeria w jogurcie naturalnym i koperkiem (7), napój owocowy ;

WTOREK 18 czerwca

ŚNIADANIE

Bułka z mąki kukurydzianej z masłem (7), płatki owsiane na mleku z brzoskwinią (7), dżem 100% owoców,, herbata owocowa dosładzana miodem naturalnym;

KĄCIK ZDROWIA: przed południem– jabłka; po południu – melon;

ZUPA

Zupa owocowa z makaronem (1), napój owocowy;

DESER – jogurt naturalny z pralinkami (7), wyr. wł.;

PODWIECZOREK – pieczywo z masłem (1,7), szynka gotowana;

OBIAD

Pieczeń rzymska (1,3), ziemniaki z koperkiem, surówka wielowarzywna, napój owocowy;

ŚRODA 19 czerwca

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem (1,7), szynka drobiowa, jajko gotowane na twardo (3), sałata, kawa zbożowa na mleku (1,7), herbata owocowa dosładzana miodem naturalnym;

KĄCIK ZDROWIA: przed południem– melon; po południu – jabłka;

ZUPA

Zupa fasolowa z ziemniakami i zieleniną (9), napój owocowy;

DESER – kisiel jabłkowy z naturalnego soku jabłkowego, wyr. wł.;

PODWIECZOREK – pieczywo z masłem, ser żółty (1,7);

OBIAD

Makaron razowy w sosie brokułowym (1,7), surówka z marchwi z prażonym ziarnem słonecznika, napój owocowy;

Ostatnio zmieniany środa, 12 czerwiec 2019 13:57